Ryszard Czarnecki Ryszard Czarnecki
856
BLOG

Najkrótsze podsumowanie mojego wyniku w eurowyborach A. D. 2014

Ryszard Czarnecki Ryszard Czarnecki Kultura Obserwuj notkę 21

 

1.   Wygrałem indywidualnie w Wielkopolsce!!!
2.   Zdobywając przeszło 84 tysiące głosów o niemal 15 tysięcy wyprzedziłem najlepszego na liście PO A. Szejnfelda, a o prawie 18 tysięcy liderkę listy PO.
3.   Uzyskałem dwa razy lepszy wynik niż ceniona w regionie liderka SLD K. Łybacka.
4.   Uzyskałem blisko 3,5 razy lepszy wynik niż lider PSL A. Grzyb (!)
5.   Po raz pierwszy w historii lista PiS wygrała w powiecie gnieźnieńskim.
6.   Po raz pierwszy w historii wygraliśmy w większości gmin w powiecie pilskim: w pięciu na dziewięć – dotychczas wygrywaliśmy w jednej…)
7.   To były moje dziewiąte wybory i najlepszy wynik w historii indywidualnej.
8.   W obu wyborach europejskich 2004 i 2009 uzyskałem łącznie około 60 tysięcy głosów, a teraz w tych jednych aż o dwadzieścia kilka tysięcy więcej niż w tamtych włącznie.
9.   Lider listy PiS w 2009 był czwarty indywidualnie (53 364) przy wyższej frekwencji, ulegając dwojgu politykom PO i jednemu lewicy – a ja teraz wygrałem ze wszystkimi.
10.Sam uzyskałem też ponad pięciokrotnie więcej niż cała lista „Polski Razem”    Jarosława Gowina (16 144).
11.Uzyskałem też sam o 1/3 więcej niż cała lista PSL (!) – oni mieli 61 431
 
Jeszcze raz dziękuję tym, którzy na mnie głosowali i tym, którzy pomagali.
 

historyk, dziennikarz, działacz sportowy, poseł na Sejm I i III kadencji, deputowany do Parlamentu Europejskiego VI, VII, VIII i IX kadencji, były wiceminister kultury, były przewodniczący Komitetu Integracji Europejskiej i minister - członek Rady Ministrów, wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura